onsdag 25 januari 2012

-20 grader


Huuua. Det är nästan så man fryser fast när man går ut. Det har varit -22 grader idag som mest, men ponnyerna njuter. Igår låg Diva och solade och njöt till 100% i solen. Det är länge sedan hon solat, men igår var det skönt, och det tyckte nog Alma också.

Idag fick jag Alma och Divas nya repgrimmor som jag lät fixa för två veckor sen. Jag är riktit nöjd, och imorgon ska jag pröva dem. Få se om Divas passar då hennes skalle är ganska stor, hoppas på det bästa.

Ont i nacken har man också. Hackade lös massor med skit och släpade vatten en timme ikväll i -17 grader och nu känns det av. Jag har början till en dunderförkylning också som inte riktit vill bryta ut. Och som jag hoppas inte blir så farlig som alla andra som tycks verka ligga i feber och snora av sig näsorna.

Nåja. Nu ska jag sova. Natten är kommen och klockan är bara barnet.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar