fredag 13 januari 2012

Snöstorm


Oj herregud vilket snövrak det kom ner igår. 20 cm minst. Oj oj oj. Vi skottade och plumsade genom den evinnerliga snön i hagen och grävde upp trådar igår som var ngr cm under. Fortsatte idag runt hela dagen. Imorgon kommer jag vara riktit mörbultad. Och än är jag inte klar för dagen. Jag ska fixa hö och vatten till ponnyerna, jag ska få en ny höbal och säkert ska jag ännu en gång fixa bort snö vid hagen.

Alma skulle jag haft lektion med idag. Men de fick ha ledig. Min mommo har dött så har ingen koncentration eller motivation att ha en ridlektion idag.. Det känns bara väldigt tungt och overkligt. Jag har nog inte fattat att min snälla mommo inte finns mera.

Altså, snö är kul om det kommer 5cm på en dag och inte 20.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar