måndag 16 januari 2012

Ny ponny :D



Jeeeij! Fick köpa ponnyn jag var och se på. Oj vad jag är nöjd!

Sagas Undis heter min nya minishetlandsponny. 83cm hög och fux. Har haft 3 föl och är både inriden och inkörd. Jättelugn och behaglig. Hon hade ett väldigt snällt och behagligt föl vid sidan som man också skulle ha kunnat nappa hem.
Undis ska användas till både ridning, körning, agility, nhm, miljöträning, men också nu utställning och avel eftersom Diva inte kan delta i det.

Nu har jag suttit och sökt efter miniutrustning och hittade vad jag sökte på ponnyprakt. Undis har fått hemklickat ny grimma i rosa, schabrak i lila och ett täcke i rosa.

Alma och Diva mår också bra. Igår var vi ute på ponnyklubb och Diva var lite galen men tur som det är så är hennes skötare riktit duktig och jobbade fint med min studsboll. Alma var lugn och behaglig. Inga som helst problem.

Nu ska jag ta och gå ut till ponnyerna. Jag ska ha fixat vatten imorrn och hö. Jag fick ny bal i fredags och de tycker inte riktit om den, så är det alltid när jag byter bal. Kräsna antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar