onsdag 12 mars 2014

Felaktiga dignoser

Lurvbollen <3
Hejsan hoppsan i blåsvädret!
Jag har minsann varit dålig på att blogga, men i dethär stormiga vårvädret har jag inte gjort i princip något alls med ponnyerna. Men en sak har jag hunnit med och det är att jag har varit på tandundersökning med Alma.
Det var en "hästtandläkare" enda från Sverige som kom och fixade ett x antal hästar och ponnyer och tja.. vad ska jag säga. Helga de svenska experterna helt enkelt som hittade vad Almas egentligen har för fel i munnen.
Jag hade ju för en tid sen ut veterinär och raspade ponnyerna, varpå vet påstod att Alma hade en sned tand... Grejen var den att det fanns inte någon sned tand utan VARGTÄNDER. Båda två finns kvar och ingen har sett/velat se dem under alla dessa år. Inte konstigt att Alma headbangar däremellan då man rider henne.

Dessutom blev hennes hovar uppkollade och nej, MR H trodde inte att det fanns någon fång i ponnyn inte. Snygga hovar tyckte han och att hon såg annars fin och pigg ut. Halleluja! Jag är bönhörd, men ändå kommer jag fortsättningsvis att vara försiktig vad gäller gräs och se hur det utvecklar sig.. man vet ju aldrig om det kommer ändå med min otur.

Igår tömkörde jag Diva annars. Jag vet inte hur jag ska säga hur det gick.. tur att vi inte ska och tävla i helgen för damen var inte alls med på noterna. Hon gjorde inte det jag skulle ha velat att hon skulle ha gjort, det for snett, volten blev till ett ägg och hon drog hitåt och ditåt. Vilken ponny, det slutade med att hon helst av allt skulle gå i RACERfart så blev en travvolt så hon fick yra av sig.

Första tävlingen kommer vi altså skippa. Jag har inte alls haft tid då vi flyttat och måste prioritera mitt privat liv också, och vill inte att träning med ponnyerna ska bli någon stress och ångest över utan det ska vara rättvist helt enkelt mot Diva också. Men håller ju tummarna för alla de andra som är med, speciellt för Esse Ryttare gänget, heja heja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar