onsdag 19 mars 2014

Det blev vinter igen

Igår började snön vräka ner och så var det vinter än en gång, BLÄ tycker både jag och ponnyerna. Idag har de varit riktigt på dåligt humör och sura på varandra, speciellt Alma har haft kort tålamod och inte alls velat vara med.

Kort de senaste dagarna har Diva blivit riden två gånger till. Ena dagen av grannens femåring och det gick jättefint, de provade också att trava och det for riktigt fint. M har fått börja lära sig styra, vilket kan vara lite svårt.
S var idag och rida och longeringlinan var kopplad som säkerhet och idag kom traven och övergångarna jättefint. Däremot hade Diva minsann fart på och låtsasdes minsann bli rädd för bla. cyklar, men BUSS det är man ju inte rädd för.. Knasponny.

Tömkört har jag gjort i måndags på kvällen och halleluja för Diva. Hon var verkligen JÄTTEFIN. Jag funderar starkt på att besöka manegen med ponnyerna, så man skulle få träna riktigt bra. Det är lite ojämt underlag på åkern här hemma, men det blev bättre med snön.

Alma har jag hunnit rida två gånger, eller en egentligen och då var hon jättebra. Jag har en stor tanke på att ta en akademisk lektion med henne, skulle vilja prova lite olika ridstilar och se vad hon gillar. Något lite mer annorlunda skulle vara roligt, te.x western skulle ju vara hur roligt som helst att pröva.
Igår hade jag NH träning och jobbade med uppsittning från pall. Misstänksamhet finns med i spelet som spökar, men jag får vara nöjd. Upp kom jag och ner tillbaka till pallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar