söndag 16 mars 2014

Sadelkammaren är klar!

 Nu är sadelkammaren äntligen klar! Egentligen har den varit klar i en vecka redan, men har inte haft riktigt tid att fota och blogga om den men nu är den här i bilder och allt.



Före vi målade upp rummet såg det ut såhär...

Upphängning för träns, grimmar, grimskaft
och annat man vill ha upphängt. Bättre
med fler antal krokar tycker jag, då får man
minsann mer organiserat.


Den gamla bastulaven är en hylla numera.
På ena hyllan ska marsvinsburen komma,
men det blir senare i vår då det blir varmare.
På hyllorna har jag lådor som är med schabrak
och täcken i bla. samt första hjälp, reflex, och
mina chaps, hjälmar os.v.

Sadelupphängningen, högst upp är Divas lilla sadel.
Och den i mitten och längst ner är Almas.
Och båda selarna, högst upp är divas och längst ner Almas.
Plaslådan förvarar jag morötter i och ovanpå lådan har jag
decilitermått och AME produkter som är i anvädning just nu.

Spöhållaren. Halleluja. Vet inte hur många gånger jag
vinkat spöna till höger och vänster. Under fönstret har jag
täckeshängaren som sambon lagat åt mig. Passade exakt
under fönstret.

2 kommentarer:

  1. Spöhängare kan vara en av de bästa uppfinningarna som finns! Plus att man kan hänga typ hovkratsar och saxar i också och slippa leta efter dem överallt, bästa grejen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart, det hade jag int tänkt på! Tack för tipset! :)

      Radera