lördag 22 mars 2014

Godmorgon världen!

Håller tidtabellen i Mustiala.
Jag har nyss vart och fodrat ponnyerna och de var nöjda och glada, solen skiner idag och det 'r vinstilla. Äntligen! Igår var ponnyerna ruskigt sura då det regnade, blåste, haglade, snöade om vartannat. Det var verkligen kaos hos vädergudarna.

Idag hade jag tänkt mig en vända till manegen och ska ta båda damerna med mig. Jag tror minsann att jag ska åka iväg till Kållby manegen och prova den idag, bra med nya erfarenheter.
Alma ska ridas och Diva tömköras hade jag tänkt, hoppas de bara hade tänkt detsamma också.

I förrgår beslutade jag mig för att delta i en Match show upp mot Uleåborg. Först hade jag bara tänkt visa Alma, men M sa att hon bra kan visa Diva så då blev det så att båda ska vara tillsammans i samma klass, nämligen ponnyklassen. Det ska bli framför allt roligt, allt känns nära bara det är inom 500kms avstånd, resan till Mustiala är lång om någonting är långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar