lördag 15 mars 2014

Ridning

Idag inleds första tävlingen i Ruukki med brukstävlingarna för shettisar, men jag är inte där på plats idag. Och det känns riktigt okej för min del, jag har inte haft någon extra tid för att träna inför tävlingarna.
Idag kändes det också extra bra att vara hemma, för om jag inte skulle ha varit det skulle jag inte hittat svärföräldrarnas kisse som varit borta 10 dagar. Det var en ren slump jag såg henne imorse och hon mår bra. TUR!

Men, iallafall har jag fått tränat både Alma och Diva.
Alma red jag en pickliten stund imorse för att börja få upp stinget igen och det känndes helt bra. Denna gång härjade hon inte omkring iallafall som när jag senast hade en tanke på att rida. Det blev ett riktigt kort skrittpass på femton minuter, men det räckte bra denna gång.
Igår hade jag ut henne på ett litet NH pass, och det gick bra också.

Diva blev riden av S, då jag tänkte hon minsann behöver få mer varierad träning än bara tömkörning just nu. Vi jobbade med skritt och trav och lite volter, och jag måste säga jag är nöjd. Diva förstod riktigt bra vad vi menade och ett helt varv klarade hon av i trav. Och S är minsann så himla duktig! Tur att man får hjälp av såna duktiga ryttare!
Igår satt jag själv upp på Diva för första gången på tre år, och det gick bra men Diva var minsann förundrar över att matte också kan klavra sig dit upp och kanske tyckte hon jag var något tyngre än de som brukar rida henne. HAHA.

Så även om jag inte har varit till Ruukki idag så får jag vara nöjd att vara på hemmafronten och hejja på alla Esse Ryttare som är med istället. HEJA HEJA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar