lördag 22 mars 2014

En tur till Kållby Manegen.

Mitt hjärta
Idag har jag varit en tur med båda ponnyerna till Kållby Manegen och fast vi var på nytt ställe så kunde båda damerna uppföra sig till 100 %. det blåste en del så det brakade och knakade ganska rejält inne i manegen, men det störde minsann inte dem något.

Diva började jag med att tömköra och det gick väl si sådär. Hon drar lite hitåt och ditåt och speciellt om jag ska svänga henne på olika vägar i trav, då liksom blir det stopp i huvudet på henne och hon börjar bocka och pomppa på stället, så måste minsann börja lägga igång dehär travövningarna igen med henne att jag får styrt henne hitåt och ditåt utan att det kortsluter.
Däremot funkade traven på volten riktigt bra, så allt var inte en total flopp heller.

Alma red jag en stund lite både i skritt och trav, vi gjorde egentligen inte något speciellt utan lullade mest på en stund. Sen satte A sig upp och prövade ett hackamore på henne, vilket vi aldrig provat förr men Alma var verkligen jättenöjd med det vilket gör mig ÄNNU säkrare på att jag ska skaffa ett bettlöst träns till henne. Inte kanske precis ett hackamore men något annat iallafall i läderväg.
Alma blev to.m lite svettig av motionen och då skrittade vi mestadels, så ur kondition kan vi minsann säga vi är.

Manegen var verkligen toppen att rida i, den känndes riktigt bra att rida i och fräscht och snyggt var det också så tummen upp, rekommenderas varmt! och att det finns en bra svängplan att svänga runt där så gör det ju inte sämre precis för chauffören som kan köra framåt men inte bakåt. (Jag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar