onsdag 26 februari 2014

Fång ?

Stackars lilla gumman.....
Igår när Alma verkades kom det på tal något som jag är riktigt rädd för... fång.
Det kan hända att Alma haft fångkänningar i höstas/början av vintern, dock i det tysta och dolda för det är ingenting jag har märkt av... men ååååh.... känner mig helt värdelös som hästägare just nu.

Det kan dock hända att det är pga av vädret som hoven börjat se ut som den gör med tanke på denna växlande "vinter". Det har ju mer varit någon slags långutdragen höst som sen blev till vår ? Som tur var var det inget katastrofläge på så sätt, men får nog minsann akta mig för att damen blir för fet.

Jag har försökt fundera om det är någon gång hon skulle ha verkat vara konstig eller så, men inte på det viset så jag skulle ha tänkt fång. Voi suck... blev riktigt ledsen för fång förknippar jag tyvärr mestadels med elände och smärta.

2 kommentarer:

  1. jag har några hästar men jag vet inte hur man ser att de har fång=( =( kan du göra ett inlägg om hur man ser att de har fång??

    SvaraRadera