lördag 15 februari 2014

Ridning med fokus någon annanstans än matte

Såhär ser jag ut när jag har min galna min på...
Idag har jag försökt rida.. FÖRSÖKT med stora bokstäver, det gick inte.
Alma var på någon annan planet än jorden kan vi säga och fjollade sig med det ena och andra.

Egentligen skulle nog vem som helst ha suttit upp på henne och ridit omkring. Hon sprättade lite åt sidan nu som då, kanske 6 gånger, då hon såg sambon och svägerskan gå bakom knuten och dyka upp nu som då i bild igen.
Jag jobbade stället från marken med NH övningar att hon skulle försöka slappna av, och visst gick det tills hon sen efter en stund tappade fokus på mig och började titta på något annat.

Jag har som princip att jag inte sitter upp så länge hon beter sig så, jag vet hur lätt det blir en dragkamp och hon hopplar sig hit och dit, hittar mer att vara rädd för och sen blir jag bara arg för att hon inte lyssnar.
Viktigast för mig är att det funkar från marken FÖRE jag sitter upp, funkar inte det, funkar det säkerligen inte från ryggen.

Men jag satt faktiskt upp och skrittade en liten bit, tills jag satt av igen och sa åt sambon att ta longerlinan så jag fick röra på henne lite iallafall, hon jobbade helt ok, två gånger kastade hon sig åt sidan så som hon brukar göra och sen var det bra med det.

Kanske morgondagen blir bättre?

1 kommentar: