lördag 22 februari 2014

Ansvaret är hos mig.

Jag avskyr verkligen att flytta, ponnyerna har kommit helt i andra hand nu denhär veckan och det känns ju sådär. Men bara vi får börja bo och så i Lepplax så kommer ju allt löpa mycket smidigare. Dessutom är det så att det är en vecka kvar och sen ska vi ha lämnat in nyckeln till hyresvärden. Så sista helgen i lägenheten nu då.

Just nu så bor jag ju i Edsevö, det är kanske 10km från Lepplax, så före jag åker iväg till jobb på morgonen så kör jag alltid via Lepplax, vilket är ju förståss en omväg då mitt jobb är i Lappfors åt motsatta hållet.
Jag börjar ju jobba för det mesta 4.50 på morgonen vilket betyder att jag stiger upp på vardagar 3.20 för att hinna till Lepplax och utfodra ponnyerna före jag ska i jobb. Undrar om det finns någon annan som gör det?

Jag har svärföräldrarna som gärna skulle mata ponnyerna, men jag tycker att det är viktigt för mig att ta hand om dem själv. Jag vill inte lägga ansvaret på någon annan, och tänk om ponnyerna skulle skadat sig eller blivit sjuka under natten och inte någon skulle förstå det och så skulle de få stå där och plågas hela eftermiddagen före jag skulle komma mig dit efter jobb. Fy vilken tanke!

Jag fick en kommentar om att någon ville se äldre bilder och jag ska försöka rota fram och berätta lite storys bakom dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar