torsdag 13 februari 2014

Ridningen och Tömkörning

Idag har jag ridit Alma en halvtimme ungefär. Jag skrittade endast pga underlaget och jobbade lite i samma koncept som jag gjort de senaste gångerna, men med kroppsspråk, vikten os.v. Jag hade träns och sadel idag och satt och tog mig en funderare. Jag måste verkligen börja få en bättre kommunikation, och fundera över bett valet till Alma. Hon kan bra ha tredelat, det är bättre för henne än tvådelat, men kanske det skulle finnas något ÄNNU bättre ? Jag och hon trivs ju bäst i repgrimman känns det just nu som, men nu har jag ju jobbat mest med kommunikationen och kommer den att hålla sen när jag kräver mera ? Många tankar som snurrar i huvudet och håller just nu på att läsa en akademisk inspirerad bok som beskriver exakt den känslan som jag vill uppleva och nå... kanske det vore något för oss att pröva på ? Hmmm...
Iallafall gick halvtimmas passet riktigt bra, damen jobbade nöjt på och vi slutade när vi var som positivast.

Diva hade jag tömkörning åt en halvtimme också. Idag jobbade jag mycket med hörnpasseringarna, volter och så hade jag bommar på ena långsidan. Till en början ville hon inte riktigt lyfta benen men sen efter en stund så började hon försöka mera.
Dethär med bommar är något vi borde öva mera på, hon kan inte riktigt dethär med att lyfta bakbenen. Mycket har ju att göra med henne rörelsenedsättning, men med träning så ska ju det bli bättre med hjälp av bommarbete..

Vädret har varit lite regnigt/snöigt så våta ponnyer och våt matte efter träningspassen. Det är bara att lägga skorna, handskarna, och mössa på tork inatt.
Sadelkammaren hade inte torkar ännu heller, men nog skulle det vara kul att i helgen åka iväg och shoppa inredning..

KOM IHÅG FRÅGESTUNDEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar