onsdag 5 februari 2014

Ridning och Tömkörning

google bild
Idag tömkörde jag Diva en halvtimme. Jag jobbade på volter med henne idag och det gick bra. Bäst går det i höger varv, det har blivit mycket enklare att få henne böjd i höger varv nu sen jag lärde henne skänkelvikning. Hon hålls defenitft enklare rund, däremot har hon nu lättare att segla iväg utåt.
Imorgon ska Diva få vara läromästare åt en kompis som vill lära sig lite grunder i tömkörning, hoppas hon visar sin allra bästa sida.

Alma red jag bettlöst idag och med sadel på. Jag jobbade mycket på lång tygel och med vikthjälp. Hon är faktiskt riktigt duktig när det kommer till kritan. Bara matte skulle behärska det lika bra skulle det bli perfekt, men övning ger ju färdigthet. Jag var iallafall nöjd och Alma tänkte så det knakade!

Jag har anmält mig och A till en utställningskurs för unghästar, ev. kommer jag att ha med båda ponnyerna då A kanske kanske ska låna Alma, men om inte så ska Diva följa med. Vi kan behöva lite skolning, ska bli roligt. Enda felet är att tammerfors hästmässa är på samma helg... typiskt.

3 kommentarer:

  1. skulle du vilja ha häst fråge stund någon gång:) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. absolut! Om det är nån som är intresserad av att fråga något så kan jag nog ha en frågestund. :)

      Radera