måndag 3 februari 2014

Tömkörning och bettlös ridning.

Vad ser jag där borta ?
Tömkörning träningen med Diva igår gick riktigt bra. Jag trodde när jag selade på henne att hon skulle speeda omkring och göra allt annat än man ska, men hon uppförde sig felfritt och jobbade snällt på i 20 minuter ungefär.
Jag trände igår mycket på rakriktningar och det är ganska svårt egentligen att få något exakt spikrakt utan att man vinglar hit eller dit.
Sen tömkörde jag och igenom helppo programmet också och då bara i skritt, det funkade också riktigt bra.

Lasse kissen var med som sällskap och tror minsann att de tror att Diva är en hund då de alltid vill försöka busa med henne och lurpassar på henne i snön. Diva är ju lika nyfiken men faktiskt klarar hon av att hålla sig utan att sprätta allt för mycket.

Alma blev det bettlös ridning på ponnyridning och det funkade bra. Inga som helst problem utan hon jobbade på fint. Fantastiskt ponny som försöker sitt bästa och som är så ärlig på allt och rätt ska ju vara rätt enligt henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar