onsdag 12 februari 2014

Tömkörning och målning av sadelkammare.


Ikväll har jag tömkört Diva. Idag jobbade vi mest med volter och hon har blivit mer böjlig helt klart i höger varv än vänster så vi har en del att jobba på i vänster varv känns det o  man jämför.
Jag hade också inslag av övergångar. En kortslutning kom det, men röt till en gång så då kom ängeln tillbaka på jorden igen.
Överlag måste jag säga jag var nöjd med passet idag, inte det bästa vädret = en lite surare Diva.

Igår började vi måla projekt sadelkammare och jihaa, det kommer bli riktigt bra. Sambon var minsann duktig på att måla, och snabb som tusan. Rummet kändes kanske till en början lite sterilt med den lysande vita färgen, men det kommer ju minsann inte synas sen med alla sakerna som hänger på väggen.

Så nu är det att börja inhandla
nya hängare, spöhållare, sadelhållare och en krok att hänga selar på.

Kom ihåg frågestunden, fråga på fråga på. Hittills har jag fått hela en fråga, så anonym du som ville ha frågestund så kom ihåg att fråga något spännande eller intressant.
Frågor tas emot till nu på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar