onsdag 7 november 2012

Lumikki

Lumikki har fått lite mer konsultation av Eddy Blom i Sverige. Han var inte speciellt orad över hennes bakkota, han sa att vi ska göra en sidvärtes övning så Lumikki korsar benen ordentligt och fortsätta med motion och medlen vi fick och sen se vad som händer.

Igår hann jag träna båda småponnyerna.
Lumikki gjorde jag lite gympaövningar med, tog cavaletti o både skritt och trav och bommar också bara på marken. Hon jobbade jättefint och tyckte det var roligt med lite skutt här och var. Haha, även fast höjden var barnsligt låg. ;)

Diva tog jag också och jobbade med en stund. Henne jobbade jag lite agility med, för det var ju länge sen sist. men det satt minsann i ryggmärgen, och undan gick det. Jag är stolt över min ponny och ser fram emot nästa tävlingssäsong, men det dröjer förståss ännu ganska länge förrän den börjar.

och idag är det snöstorm som gäller, eller inte för tillfället, men det var för en liten stund sen riktigt rysligt. Det blir ledighet för ponnyerna, och så ska jag söka lite INSPO från nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar