måndag 12 november 2012

God eftermiddag

Agilitytävlingar i Esse.
Jag har nyss avnjutit en sämre lunch kan man säga och tittar ut genom fönstret och ser ponnyerna njuter nöjt på sin goda lunch. Underligt egentligen, dom skulle aldrig peta med maten fast de får samma sak VARJE dag. De är lika glada varje gång man kommer med mat.

Helgen blev minsann en lugn sådan för ponnyerna. Det var blixthalka i lördags på vägarna så då stannade de bara i hagen och på söndag var jag ute med Lumikki en timme, sen började det regna. Suck. Just nu regnar det också, och blåser. Frågan är om jag gör något med dem idag heller, eller om jag helt enkelt väntar på morgondagen igen. Varken jag eller ponnyerna gillar regn och vindkombination... Och dessutom mot höst och vintertid har jag på flit lite lugnare åt ponnyerna, bara för att sommrarna brukar vara så intensiva.

Jag började faktiskt längta till sommaren igår. Jag väntar på nästa års tävlingar. Just nu är man riktigt sugen, men man får ha tålamod antar jag.. Bara att förbereda sig mentalt och visualisera. Om jag är riktigt på gång kommer jag delta med Lumikki också, beroende på vad vi har på gång. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar