måndag 5 november 2012

Halloween

I helgen har det varit halloween, det har vi dock inte firat iår med ponnyerna. Ifjol var vi till NURK på halloweenhoppning, och då fick Alma och J första pris för deras fina outfit.

Men iår på halloween dagen var jag och Diva på träningar till Esse. Alma tog jag inte med. Vågade inte chansa med hennes ben och dessutom var Lumikki sämre igen i ryggen tyckte jag så vågade inte lämna henne ensam och rusa på här så länge vi var borta. Lumikki blir superfort stressad i hagen om hon blir ensam kvar. Dock är hon lugn att ha med sig på ensamma promenader av någon underlig anledning.

Iallafall, träningen gick jättebra. Före träning var jag och rusade av tjejen detdär lilla extra fjållet, te.x jag är rädd för den randiga katten. Och när vi kom in till manegen satte hon verkligen fokus på vad JAG ville och inte alls på vad som hände runt henne. Okej, lite kikade hon på gubben M som stod vid manegeportten och hängde, hon förstod inte varför det inte kom nån godis därifrån idag. ^^
Iallafall övningarna vi fick göra var riktit bra övningar för oss som inte är så inkommna i detta dressyrdelen ännu. Bla skulle vi göra en volt och 1/4 av volten skulle göras i trav och sen en halt. Rakriktning tränades och ordentliga hörn. Sen gjorde vi också snett igenom, och jobbade lite med KN bågar.
Diva fick MASSOR MASSOR med beröm av tränaren. Hon sa att det är sällan man ser en sån ung ponny kämpa och lyssna en hel timme utan att protestera och jamsa. Hon sa också att hon hoppas att vi ses på tävlingsbanorna nästa säsong! Det känndes verkligen roligt att nån verkligen tror på oss också som ekipage. Nu har man två riktiga tränare som sagt att vi är ett fint ekipage. Matte är stolt! Vilken guldgruva man har!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar