tisdag 13 november 2012

3 ponnyer motionerade i rasande fart

Lumikki
Idag har jag minsann haft fart på för att hinna motionera alla ponnyerna före mörkret kryper fram.

Alma blev först ut idag. Jag tog en timmes promenad med henne och konstaterade att nää-ä. Hon ser inte alls ojämn ut. Hon är inte alls bakhög som jag tyckte häromdagen. Mystiskt ? men iallafall har jag tänkt att hon ska få ha en liten vilopaus från ridningen, nån vecka till eller så. Hon har ju ändå minsann varit igång med ridningen i sommar och höst, och nu tycker jag att det är dags vi gör något annat omväxlande. Det tror jag dessutom hon uppskattar.

Diva tömkörde jag idag en stund och nja, det gick si sådär. Vi jobbade lite mot varandra ibland, stundvis hade vi riktit bra feeling, en stund senare stretade hon dit och jag hit os.v. Sådär höll vi på ca. en halvtimme. Och det är klart, har man gått i hagen en par dagar har man nog minsann svårt att koncentrera sig. Hon hade nog förväntat sig en tur i skogen hon med.

Lumikki tog jag en tur med i backen här intill och började gå upp och ner för den. Gjorde nerförsbacken i skritt och sen lite skritt och travövergångar i uppförsbacken. Idag kändes Lumikki ganska apatisk, trött helt enkelt. När vi kom på hemmaplan igen gjorde jag voltövningen och konstaterade hur stel hon är igen. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar