torsdag 8 november 2012

3 ponnyer avklarade för dagen.

Nu har man fått aktiverat tre ponnyer för dagen.

Alma passade jag på att rida idag. underlaget var helt ok, men som sagt är det ju lite riskfyllt barfota så tog det försiktigt. Jag har börjat fundera om Alma kanske har lite ryggont ? Kanske det blir att ta henne med till Ancha nästa gång.
Iallafall så jobbade jag lite med bommar och gjorde en ässä övning med henne och travade på raksträcka en stund. Hon var superduktig, men måste erkänna att idag blev det kanske lite mer flams och inte så mycket av detdär dressyrandet. Syftar då på mig själv. ;)

Lumikki for jag ut i skogen en sväng. Och ett ord kan man säga om henne: BOMB. Hon exploderade bokstavligen som skjuten ur en raket tre gånger utan anledning. Jag gjorde också en sidvärtes/volt övning med henne som jag ska göra för att stärka bakkotan. I vänster varv gick det bra, men i höger ville hon inte alls.. Så få se om det lättare då vi gör den regelbundet.

Diva jobbade jag lite snabbt med NH och longerade lite. Hon var så supersnäll. Och min diamant. Kan man ha en bättre ponny än hon ? Imorgon ska jag försöka tömköra henne och jobba lite mera med henne.

Man blir fort trött i skallen av att jobba med alla tre på en dag. Borde göra system på vem jag använder vilka dagar och vad vi ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar