tisdag 6 november 2012

Gårdagen


Igår hann jag inte alls blogga men passar på att göra det nu. Orkar inte riktigt lyfta ändan ur soffan ännu, känner mig på något sätt väldigt sliten idag.

Lumikki fick komma ut på en timmes promenad igår. Hon var inte så villig att komma till en början, men efter att man kommit en bit så var hon helt ok med det. Och nu känndes hon helt ok i benen. Hon jobbade superfint hela tiden och travade självständigt upp mig om hon hamna på efterkälken. Vi passade dessutom på att undersöka lite småtråd i skogen och hon klampade glatt igenom videbuskar och annat som andra hästar skulle gå runt. Konstaterade att hon verkligen är en fyrhjulsdriven ponny, tar sig fram överallt. Dessutom mötte vi ngr ungar på vägen och de ville ju gosa en stund så då var hon nöjd.

När vi sen kom tillbaka så började Diva medsamma med att poängtera att NU ska vi leka. Jag blev förvånad och rycktes med av hennes energi. Och haha! Jag fick mig ett gott skratt och dessutom så filmade jag hela scenariot och det ser hur bra ut som helst. HAHAHAHA! :D  Kolla in länken så får ni se. :D Ursäkta mina ljudeffekter, men jad hade himla kul åt henne, hon har aldrig betett sig sådär förr. HAHA! :D  Show off i hagen. ^^

Alma fick sen komma ut på en mörkerritt med mig och E. E är en sån härlig tjej, jag blir så glad av att vara med henne! Och så duktig hon är med Alma och de andra ponnyerna!

Nu kom jag på vad jag vill göra.. jag vill gå ut och jobba lite agility med ponnyerna. Det är länge sen jag gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar