söndag 19 februari 2012

snö snö och åter snö


herregud säger jag bara. Snön vräker ner, det blåser och är riktit äckligt.
Jag har ju som sagt varit borta i helgen, eller över natten heter det, i Vasa. Jag har fått vila upp mig. Jag har varit och simma till Tropiclandia. Ätit pizza på rax. Shoppat. Och framför allt, sovit och bott på lyxhotell. Med bubbelbad, bastu, Tv med massor med kanaler, och en god frukost inbakat i priset.

När jag kom hem idag var jag pigg och framåt. NU skulle här göras. jag tog gubben med mig till ponnyerna och möttes av ett hav med snö. Jag har aldrig sett så mycket snö förr där. Och diva kunde inte röra på sig heller förutom lite runt om vindskyddet. Gubben föll raklång i snön och jag fick mig ett gapskratt. :D
så vi hamnade mocka snö, fylla på vatten, mocka skit, lägga mer spån i vindskyddet och sen fylla hönätet.

bara att vänta att vinden ska avta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar