torsdag 9 februari 2012

Dagen på stickan snart.


Igår hade jag en sån underbar dag med ponnyerna. Jag fick ett riktit sug att rida. Bara åka häst, och jaa-a. Tanken blev verklig, satte mig upp på det absolut vackraste gotlandsruss jag känner. Glorias Alma. Plumsade runt i snön en stund barbacka och i repgrimma och repgrimskaftet. Min fina fina bruna ponny.

Jag blev riktit sugen på att rida Diva också. Eller iallafall sätta mig upp. Tanken blev också till verklighet och skuffade ut ponnyskrutten i högsta snöhögen så jag skulle få maximal mjukhet om ponnyn skulle få för sig att busa. Men nej. Hon gick snällt ngr steg och jag fick lugnt åka med.

Idag har jag inte haft hälsan och humöret i skick för en träningsdag med ponnyerna. Det får väntas till morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar