fredag 3 februari 2012

-30 grader


Inatt har det varit minus 30 grader. Ponnyerna njuter, Divas knän fungerar som allra bäst och hon leker och busar tillsammans med Alma. Och jag njuter. Denhär årstiden är den ALLRA bästa för henne.

Jag hade så dåligt samvete igår. Jag har inte mockat på flera dagar för att försöka lindra förkylningen. Bättre att jag gör så än ligger i feber i flera dagar. Men igår fick jag väldigt dåligt samvete. Det såg helt enkelt för skitigt ut i hagen. Mockar hagen och vindskyddet varje dag och nu när dom mestadels står och äter så samlas ju allt på ett och samma ställe.. och då ser det ju ännu värre ut.
Idag har jag direkt efter jobbet varit dit och mockat upp allt och gosat en stund med dem. Jag, observera, SVETTADES så länge jag var där. Det blev så otroligt varmt med rånarluva, pälsmössa, halsduk, ullmax, tröja, två par byxor, långkalsonger, strumpor, ullsockor och halare ovanpå. Huh... det var riktit bikiniväder känndes det som.

Nu ska jag återgå till mera "innesysslor" denna härliga fredag. Inatt beräknas det bli -35. Och imorgon ska jag iväg till helsingsfors för att besöka Appasionata.

Ha en supertrevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar