lördag 25 februari 2012

Ponnyträning


Jag har haft tre aktiva dagar med båda ponnyerna.
Alma har jag longerat och jobbat med i snön, och samarbetsviljan och koncentrationen har varit si sådär. Inte 100% men vad kan man när man bokstavligen är insnöad i hagen och inte rör på sig så mycket annars heller.

Diva har jag jobbat mycket NH med för jag ser faktiskt hur hon kämpar med sina knän igenom snön. Igår var hon verkligen mysigaste vad hon varit på länge. Jag stog länge och gosa och klia henne och det tyckte hon var underbart.

Idag har vi varit på en kort promenad på en ny väg. Både Alma och Diva var lite stirriga till en början men sen när vi vände hemåt så var det kolugnt igen. Vi träffade också på en flicka som ev. kommer att börja komma och rida sen på våren/sommaren. Det var roligt att höra att det finns fler hästintresserade i byn.

Ikväll blir det en hästfri kväll. Ska sova i lepplax så A ska sköta ponnyer. Kiitos Kiitos! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar