lördag 11 februari 2012

Barfotaverkning och Ponnyklubb


Idag har jag haft både barfotaverkning och ponnyklubb.

Verkningen skedde 8.30 imorse. Segade mig upp och båda ponnyerna stod snällt och lät sig verkas. Almas hovar hade flytit ut lite, vilket förståss störde mig, men hoppeligen reder det upp sig snabbt. Jag totalälskar barfotaverkningsmetoden. Almas hovar är så vackra när Ulrika verkar dem. Jag har verkligen märkt en skillnad sen jag bytte om till Ulrika. 100 % rekommendation, den kvinnan vet vad hon pysslar och sysslar med! Om ni vill ha kontakt med henne, skriv er mailadress här så kan jag skicka hennes kontaktuppgifter.

Klockan 11.00 hade jag ponnyklubb. Det blev en terrängtur som var gick helt felfritt. Vi såg bla. människor, hundar, en snöskottande traktor, bilar, lastbilar, folk på sparkar och allt gick hur smidigt som helst. Diva var lite i egen värld till först, men det är hon alltid.
Alma blev riden barbacka och bettlöst och det gick superfint.
Det är verkligen roligt att få se sina elever utvecklas, bli duktigare, och viljan att lära sig och hjälpa till. Pluspoäng till er, och dessutom så mockade de hejvilt åt mig idag så fick det riktit lyxigt idag.

Idag ska jag försöka planera in lite mer ponnyklubbsmaterial.

Ha en superbra dag!
/ Sabina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar