söndag 29 december 2013

Uteritt med magknip

Igår var jag ute på en timmes runda tillsammans med ponnyerna. Ponnyridning stod på schemat och jag hade varit och lunchat en stund före vi skulle ut med dem.

Jag hann få magknip till tusen kändes det som före vi skulle iväg och det krampade och gav med sig från och till hela tiden. Jag tänkte att det KANSKE hjälper med en timmes promenad och så ville jag så gärna ut och röra på ponnyerna så jag svalde ner knipet och for iväg.  När vi sen kom tillbaka var det att sätta sig ner och andas och bara vila för ont gjorde det och nu är jag själv sängliggandes. Eller egentligen soffliggandes för tillfället.

Ridturen gick bra. Till först kortslöt det för Alma i några minuter men sen lyckades jag få ner henne på jorden igen. Sen betedde hon sig som hon alltid brukar, nöjt och i lagom takt.
Diva var pigg och pinnade raskt på hela vägen. Hon tycker om att bli riden men skulle nog helst ha trav på hela tiden. Och vi prövade att trava faktiskt en bit i terräng med ryttare och hon höll sig riktigt nöjd och lugn.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar