tisdag 17 december 2013

Regnet bara öser ner

Min nya tävlingsväst, inhandlad på
loppis för hela 1 euro. Vad tycks ?
Vädret är minsann inte det muntraste. Jag vaknade inatt och låg och lyssnade en stund på regnet och blev riktigt nöjd med mig själv då jag igår byltade på ponnyerna på fleece och regntäcke. Herregud vad det är tungt att sätta på täcken på hästar som är så låga i mankhöjd, man önskar emellanåt man skulle ha ett trimmerbord att sätta dem upp på , tänk om man skulle ha 10 stycken minisar att sätta täcken på. Huh, blir alldeles svettig av att tänka på det.

Gårdagen gjorde jag inte så mycket träningsaktigt då med ponnyerna.
Klingis igen utanför porten så det blev inte av att vi for ut och jobba nånting fast jag faktiskt tänkt. Risken för fall var ganska stor nämligen, men kanske idag går det.

Istället gjorde jag en hel del andra saker.
-Konstaterade att min skottkärra hade punka så körde iväg den till verkstaden.
-Lade in thermobaren för lite tilläggsutrustning, har fått en liten värmeslinga till den så att vattnet ska hållas ofruset av sambon i lilla julklapp. Japp, jag har världens bästa sambo!
- Stal svärfars skottkärra och hoppades att han inte noterade att jag mockade skit i den.. ;)
- Lade nya vedträn som ponnyerna får smaska på i hagen.
- Gav AME produkter.
- Sorterade höbalar och fix återigen kasta x antal början till mögel balar. Lade klart fram i porten för några dagar framåt.
- Hämtade nytt vatten och lade i en annan hink som hade varit full med stenar.

Det hela tog mig två timmar att göra, men det var det värt. Emellanåt måste man ha lite talkoanda på sig. Och bra sällskap hade jag, nämligen Lady som hölls vid min sida nonstop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar