måndag 2 december 2013

Snöstorm

Igår tog vi oss utmaningen att rida ut i snöstorm. Jag trodde inte att det blåste så hårt, här i Edsevö var det blåst men sen i Lepplax blev det till orkanvindar samt att det blev till snöstorm. HUA! Men ponnyerna uppförde sig och Diva var med på sin första heltimmes ridtur i skritt och det tyckte hon var roligt, men hon var faktiskt den av de två som var mest stressad över blåsandet. Alma gick med sänkt huvud och blundade mellan varven mot vinden.

Jag plockade igår fram hästjulsakerna också så nu är de invigda för iår. Jag tycker det är himla mysigt att använda bjällror på vintern och mera sånt ska det bli bara jag får färdig sytt mitt ländtäcke ska ni få se det.

Dyblöta skor kom man hem med och kläder, kan tillägga att jag tycker inte om vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar