fredag 27 december 2013

Snygging här va ?

pssst... på vänster sida..
Jag fick hem nyaste russ tidningen idag. Kolla in vem som fastnat på bild.. Jag är riktigt nöjd måste jag säga.

Jag har suttit och fantiserat idag om stall, stallinredning, stall, lite mera stall och så stallinredning igen. Jag är helt på dethär med att börja arbeta mer med händerna och med att snygga till, fixa upp os.v.
Jag har allt på klart redan, to.m var jag skulle lokalisera stallet. Hoppas sambon tycker lika, för även om jag har bra tankar om renovering så får jag inse fakta. Dethär med att få saker och ting att stå rakt, och rätt.... Njaaa..... altså. MÅLA kan jag. Spika borde väl gå, borra. Men dethär med att få saker rakt. Passa ihop. Skitsvårt med ett ord.

Nu funderar ni säkert om jag ska helt sluta att ha ut dem sen när jag fått stall och NEJ, det ska jag absolut inte göra. MEN, stall skulle jag gärna vilja ha just för när det har regnat kollosalt och de behöver få komma in och torka upp.
Jag vill gärna ha ett stall klart tills jag bestämt mig för att ta föl.
Och jag har hittills haft tur att jag inte haft nån av ponnyerna så dåligt i skick att de skulle behövt en box, jag har en plan B om det händer men tar den ju som sagt helst inte i bruk.

Jag anser att mina ponnyer mår allra allra bäst av att gå ute dag som natt och året runt. De har gjort det i flera år nu och det märks att de trivs. Diva behöver få röra på sig fritt med sina knän och Alma behöver frisk luft för sin hosta.

2 kommentarer: