lördag 9 november 2013

Torsdag, Alma och Diva

Hyproblem på Diva
I torsdags jobbade jag och M tillsammans med Diva och lade vagn bakom henne. Vi satte inte fast vagnen utan M gick med och höll i den för säkerhets skull. Diva brydde sig inte i vagnen, men däremot hade damen en massa energi och hade inte så bra koncentration med att koncentrera sig på uppgiften. MEN det gick bra trots allt.
När jag sen red Alma i terräng så fick Diva komma med tillsammans med M och M hade fullt upp med Diva kan man säga. Diva var fakerädd för en vattenpott bla.. så det säger en hel del. Men denna gång sparkade hon inte cykeln utan bort från cykeln.

Alma red jag som sagt i terräng och det gick helt ok. MEN när vi for iväg träffade vi på hennes big love från grannstallet och han är ju totalt wow. Det finns ingen som hon visat intresset för så mycket som med han. SUCK. Som att sitta på en banan.
Men halva vägen gick iallafall bra, sen var hon spänd hela vägen hem. Men jag får väl vara nöjd, jag fick ju sitta kvar iallafall.

Ponnyerna är inlindade i täcken just nu. Regntäcken. Jag är ju inte nån som klär på mina hästar med massor med täcken. Men usch... Diva blir så äckligt och solkig av vatten och luktar som en kloak. OSKOJJAT. Hon luktar inte häst, hon luktar som hon skulle simmat runt i finells slaskbil. Fy fan. Och diva har ju problem med hyn, som ni ser på bilden. Den är tagen i September.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar