lördag 9 november 2013

Manege besök

Kokemäki 2013
Idag var jag och M tillsammans med ponnyerna till Esse manegen och motionerade ponnyerna.

Diva började jag att tömköra och hon var verkligen superfin i traven idag. Massor med energi och lite fjong i ponnyn och fick verkligen fram en enormt fin trav. En superkänsla och en samarbetsvillig ponny, hur kul är väl inte det ? Hon ger verkligen mig en massa, och en sak är verkligen glädje över att ha en sån fin kompis!

Alma red jag först försiktigt, vågade inte pressa henne till först då jag var rädd att ryggen ännu skulle vara sjuk men icke. Damen var glad att röra på sig och hon rörde sig och sträckte ut på stegen och visade att hon tyckte om att jobba. Jag prövade dessutom att fatta galopp och hon fattade verkligen obekymrat så ryggen får ett ok stämpel nu då verkar det som!
Jag gjorde ju som sagt inga svåra övningar. Red inåt och utåtställning på volt och jobba med övergångarna på fyrkantsspåret.
Idag var en bra tillsammans med Alma, en riktigt bra. Även fast passet inte blev långt men jag trivs så bra tillsammans med min ponny nu. Jag tycker verkligen om att rida just nu.

Och lastningen gick super, inga problem. Båda damerna inne på några minuter. Det var verkligen skönt med tanke på att min rygg gav upp kontraktet efter ridningen. Men nu känns den mer ok igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar