fredag 22 november 2013

Diarré

Psyllium frön, eller loppfrön
Alma har fått en redig diarré, och vad jag kan vara led hennes gegga ätande. Det är en massa sand och jord som hon häver i sig som gör att hon får så dålig mage, och hela svansen var en katastrof igår så fick sätta handskarna på och stod en timme och bara tog bort skitkakor och klimpar ur svansen. Det bara knastrade om det och kännde direkt att hon har fått i sig massor med sand.
Så nu har jag lagt åt henne psyllium frön och hoppas innerligt att dagen ska se bättre ut idag än igår, för om inte hon är bättre idag så kanske veterinär behöver komma och kika på henne.


Igår var U och verkade ponnyerna. Jag var rädd att jag skulle gjort något fel för jag fixade till dem sist men HAH! ICKE. De såg bra ut sa hon och det fanns inte mycket att ta bort. JEIJ! Nöjdare än nöjdast!

I förrgår hann jag iallafall både rida Alma och NH träna Diva. Allt gick ganska bra, blev lite överkurs för mig och Alma med öppna och sluta men vi jobbade på så gott vi kunde. Mestadels var vi som stora frågetecken både hon och jag, men ynka pynka lite fick vi till det.

I helgen, närmare bestämt på lördag, är det hästloppis i Esse manegen mellan 10-15, så kom och köp kom och köp! Jag har bla. ett par transportskydd jag vill få sålt, splitternya dessutom! Prövade en hel gång. Jag ska försöka fixa ihop något annat smått och gott, som te.x hästfocus tidningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar