onsdag 6 november 2013

Promenad i regnvädret

Jag är nyss hemkommen från ponnyerna. Vädret är i och för sig urkasst, men kände ändå att jag ville ut och röra på mig själv och ponnyerna. Jag hade lite i tanken att tömköra Diva idag, men tänkte att hon säkert hellre vill ut på promenad så tog en i var hand och gick en halvtimmes runda med dem.

Det går riktigt bra (hittills) att gå med dem tillsammans. De kommer ju så bra överrens så man behöver inte fundera på om de börjar härja och sparka bakom en. MEN.. ett problem är det att ena är ivrig iväg, den andra lat och vise versa när man går hemåt. Och uppförsbackar. Alma älskar att springa uppförs, medans Diva SLÄPAR sig uppåt.
En VIKTIG regel som jag har med dem när jag är ut och promenerar. De ska följa mig, de ska gå bakom mig och inte springa förbi mig och de får INTE dra ner i diket eller knuffa på kompisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar