söndag 17 november 2013

Storm

Teamwork!
Inget speciellt nytt att uppdatera här inte. Ponnyerna har varit lediga i tre dagar och varit bara hästar. Igår var de riktigt uppröra och jag gissade rätt, de väntade oväder. BIG TIME. Det blåser idag fruktansvärt utomhus, det bara viner omkring och träd har fallit på många ställen har jag hört. Jag blev nervös imorse och funderade om ponnyerna var kvar i hagen så skickade åt svärmor och ja, dom var helt ok. SKÖNT!

Men lite hästigt har jag ju hunnit med iallafall. Igår var jag och tittade på tävlingar till Esse på laghoppning. Det var mycket folk och massor med deltagare, fina rundor och det löpte riktigt bra!

En par saker som jag började sätta tanken på. Hur hårt ska man pressa en häst ? Hur ska man själv visa ett gott exempel för yngre hur man ska göra och inte ska göra ? När ska man kliva in och säga ifrån, eller är det alltid bäst att vara tyst ? Ska barn få rida med sporrar samtidigt som de sparkar hästen ? Och ska barn få rida ut på hästar men inte kunna trafikregler och trafikvett över huvdtaget ?

Jag vill föregå med gott exempel, och visa att man behöver inte skrika igenom ett program. Alla har vi dåliga dagar, och speciellt när man är med sin ponny i ny miljö så är allt spännande.. Men man ska inte ta allt tävlade på liv och död. Se det som en träning, går det inte bra idag så går det säkert lite bättre nästa gång.
Och jobba på er samarbete, jobba med glädje. Det ska vara ROLIGT att träna tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar