onsdag 31 juli 2013

Tömkörningsfilm och sadelprovning

Från att vara taskigt väder kom solen fram och det blev med ens väldigt varmt nu på eftermiddagen, 25 visade mätaren på när jag brummade iväg hemåt.

Sadelprovningen gick superbra, Alma stod fromt som ett lam. Men tyvärr hittade vi inte nån sadel som passade. Så nu blir det att söka en Prestige sadel  då, bomvidd 34-35 och 16" allround. Så om nån har en sån begagnad så hojta till!
Däremot syns det ännu att hon e lite snedmusklad höger sida, synd egentligen, men sitter nog antagligen något i det från travkarriären.

Jag red sedan Alma i repgrimma en stund i hagen och fick en superkänsla tillsammans med henne. Det var verkligen super. Jag skrittade dock bara för risken för att vi skulle halka omkull var stor där i hagen om tempot skulle blivit högre. Imorgon blir det en terrängtur bara vädret håller i sig.

Diva hade hittat en död spov i hagen som hon stolt knaprade på. Hon var faktiskt lite sur när jag föste undan henne och skulle ha en vacker begravning för den. (Läs: kastade den in i skogen). Antagligen trodde hon att det var hennes kompis då den var så vänlig och inte hackade henne.
Diva började jag idag jobba från sadelläge och hade bettlöst träns på henne för att öva svängningar, halt, igångsättningen och trav. Det funkade fint, men hon hade underlig andning idag den var på något vis flämtig. Undrar om det hade att göra med att det blev värmeomslag sådär hux flux ?

Nu finns dessutom nästa film upp här från Lohtaja där jag och Diva tävlade lätt tömkörning. Vi blev på andra plats i denna klass av fyra stycken och jag var verkligen nöjd över vår runda. Denhär rundan hade jag en fin känsla med Diva, allt känndes minsann perfekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar