tisdag 30 juli 2013

Värmebölja och regnperiod

Ursäkta den dåliga uppdateringen, jag har haft SEMESTER och varit helt hästlös några dagar och haft M som hästskötare, tack tack M för att du är snäll och hakar tag när det behövs. Jag kan bara säga att M är minsann den som alltid alltid ställer upp och kommer och hjälper med ALLT, jag har ingen kompis som är som hon och hon är värd massor med kramar och diplom för att vara världens kompis.
Fast lite hästigt blev det ju på semestern då jag besökte Stuteri Solo i Piteåtrakterna.

Iallafall, har tömkört Diva en gång sen vi kom hem från Kuortane och det var igår. Damen var sitt vanliga jag igen, som tur är. Däremot har hon börjat klia sig mer och försökte ge Verm X igår för att avmaska igår men icke. Den niten gick varken hon eller Alma på.

Alma vart lite vissen i ridningen före semestern, så hon har fått vila. Nu har hon mera varit apatisk av vädret då det varit allt för varmt för hennnes smak, men imorgon ska vi iallafall pröva rida för då kommer sadelprovaren ut och kollar sadlar åt henne. Jag har hämtat en från Socklot idag och ska kanske iväg efter en annan igen idag till Jepo, men det beror på helt enkelt hur tidsschemat ser ut.

Jag har dessutom (äntligen) börjat renoveringen med sambon av hästsläpet. Vi har bytt ut flertalet väggar och ska nu börja med att spackla till det och måla det. Det kommer bli naturvitt med svarta järnramar och så kommer det också att fixas något häftigt på sidorna men det blir mer en överraskning. Så nu skulle vädret få svänga så vi skulle kunna börja måla. Släpet ska vara senast i bruk 11 augusti.

Och på tal om målande har jag börjat måla bommar också som jag tänkt på väldigt länge. Helt snygga har dom hittills blivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar