måndag 1 oktober 2012

Mulet men ack så vackert

Lumikki är nöjd med lunch.
Det är en mulen dag, men ack så vackert med alla höstfärger. Jag gillar inte klott och annat äckel i hagen för tillfället, men färgerna är suveräna och med rätt ljus får man supervackra höstbilder.

En ponny har fått motion idag. Alma har blivit riden en timmes runda igen idag och det gick suverränt. Jag är stolt över att min ponny är så duktig med barn! :) Och när vi kom hem så såg vi att rådjur är deras närmaste djurgranne. Två hoppade in i skogen, och så vitt jag såg och märkte på Alma är det inte första gången de har träffats. Och snart kommer M hit och då ska vi gå ut med trollen x 2 en sväng också så de får lite motion också

Lumikki kommer antagligen att få åka med till Ancha i slutet av oktober då jag ska med Diva och behandla henne. Hennes ena bakknä knäpper det i och jag vill gärna ha klarhet i vad det är. Dock blir det bara en undersökning om hon är dräktig, hon ska ultras nu i oktober då hon brunstat en gång här emellan...Hoppas innerligt på att fölisen är kvar i magen i tryggt förvar.

Balen fick vi hem också igår, så nu har man ännu mera mat att ge ponnyerna. Dock känndes det surt att stå ute i regnet och knuffa på och av den. Man blev ganska friskt blöööt... Och gubben passa på att slå i armbågen plus att klämma alla fingrarna på MUULI kärran. Voi suck.

Nu ska jag ta och äta en snabbmiddag av något slag.

Shalom 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar