söndag 30 september 2012

Ridning i duggregn

Ett konstaterande gjordes idag. Duggregn gör en blöt fast man inte tror det. Idag var  Alma ute på en timmes skritt och lite trav runda. Alma och ryttaren var duktiga båda två, även fast vi mötte en hemsk moped som hade baktändning varje gång han hade gasen i botten. Alma stirrade lite på mopeden, men sen var det inget mer med det. Duktig ponnyskrutt <3

Och så fick jag plockat fram både reflextäcke och ett annat ländtäcke för hösten och vintern. Jag ska nog ta och använda dem mera iår än ifjol. Det är ganska mysigt med att ha täcke runt sig när man rider. Lite varmare blir det iallafall. 




Hönäten har jag också plockat fram och fyller dem nu vid lunchtid. Jag måste ha två stycken för annars slipper inte Lumikki och äta nå då häxan (Alma) bara jag undan henne.

Allt läder har jag fått plockat på plats också där det skulle vara. Och en hel del av loppissakerna är sålda också, och det känns roligt! Och nu ska vi till Lappfors och hämta höbalen som stått och dammat i verkstaden hur länge som helst känns det som. Pappa kommer nog bli glad då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar