lördag 29 september 2012

Hästdag för hela slanten

Idag har det varit en hästig dag. En rolig dag dessutom. Jag har uträttat massor och ändå inte varit döslut. Men det kan ha att göra med att jag fått sova till 9.00, och vanligtvis så har jag ju stigit upp 5.00 denna vecka. PUH.

Morgon började med utfodring och så fortsatte jag med att mocka en skottkärra med skit.
Därefter kom Lumikkis ägare hit och vi begav oss ut på en ordentligt skrittur med Alma och Lumikki. Jag hade tänkt rida Lumikki, men icke. Damen var på sur humör så jag fick nöja mig med att gå istället. Alma lunkade riktigt nöjt på med A istället på ryggen. ^^

När vi sen kom tillbaka verkade vi Lumikki och då konstaterade vi att hormonerna tyder på en bebisskrutt i magen då Lumikki minsann skulle visa sin fina hormonsida för oss. Som att hon inte skulle blivit verkad förr i sitt liv ? Haha! :D

Jag tog lunch efteråt och sen fortsatte jag med Diva. Jag hade inte riktigt tänkt ut någon plan för hennes del men då kom jag på att vi skulle ut och tömköra en bit ensamma på vägen. Och oj vad det gick bra! Jag hade bara tänkt fara en liten bit, men en halvtimmes runda blev det efter en mindre bilväg och efter en större bilväg. Sen prövade vi på att trava en bit också och det gick superbra! Vilken härlig och positiv ponny jag har! Wow wow wow!!! Hon fick så många plus i kanten idag.

Efter det började jag städa... och städa... och städa lite till ur stallet. Och hittade en massa saker som jag vill ha hastigt bort. Redan har jag fått sålt en barbackajord som legat länge och samlat damm. Jag är glad att den kommer till användning hos någon som behöver den. Säljes den för 20 euro, och ny kostar de 49, så tycker det är fynd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar