tisdag 4 september 2012

Och alla tre ponnyerna är tränade

Almas ben med hovböld i sig... UÄK.
Idag har jag återigen hunnit träna alla ponnyerna.

Eftersom jag skulle ha ridlektion idag så passade jag på att använda både Lumikki och Alma.
Lumikki fick göra samma övning igen med mig och med ryttare på ryggen. Jag gick bredvid och ledde framåt och ryttare satt på ryggen och åkte till en början med, sen började hon själv styra och Lumikki bråkade inte en endaste gång. Jag är supernöjd och stolt över henne!
En sak som gjorde mig fundersam var att Lumikki stod lite och skvättade idag två gånger i närheten av Diva.. Jag hoppas innerligt att fölisen är kvar i mammas trygga mage.

Alma fick då prova på lite Trail idag. Hon tyckte det var riktigt roligt. Det blev bomgator och massor med trickiga slalombanor. Men med duktig ryttare på ryggen så fixade de det galant! ^^
Igår red jag jag faktiskt också Alma själv också ett halvtimmes dressyrpass. Hon var verkligen duktig, men matte är ringrostig och handikappad. HAHA. Nemen, R har gjorh Dit mycket bra jobb med henne i sommar. Hon känndes riktigt bra att rida! Superduktigt gjort! :)

Och idag har jag också hunnit med Diva, hon blev tömkörd och gjorde en slalomövning som hon fick 10 poäng på! Super super super! Hon lyssnade till 100 procent hela tiden och bråkade inte det minsta, hon är helt enkelt underbar min ponny! Jag har gjort ett helt underbart val av ponny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar