onsdag 29 augusti 2012

Ponnyklubb med agility.

Idag har jag haft ponnyklubb med agility. Diva fick visa först åt Lumikki och agera "läromästare" och draghjälp på de olika hindrena.
Vi hade ringen, en pressening, slalom och sväng i fyrkant/backa bakåt rakt som hinder idag.

Ringen var det inga större problem för Diva. Hon klev rakt i den och stod snällt där. Däremot tyckte Lumikki den var äcklig och ville inte självmant stiga i den men om jag tog i hoven och hjälpte till så steg hon snällt dit.
Presseningen var en mindre plastpåse som det varit spån i, eftersom den riktiga har kasserats till annat bruk, och den vad det inga som helst problem med. Båda tjejerna klappade över.
Slalom gick felfritt, och samma med fyrkant/backa bakåt.
Efter agilityövningen passade jag på att miljöträna Diva, men ha Lumikki att se på i närheten och vänja sig vid att presseningen kan prassla och se lite äcklig ut. Diva brydde sig inte ett dugg och i slutet av lektionen lade jag hela den över henne. Vilken superponny man har! Och Lumikki var jätteduktig hon med!

Alma blev verkad idag, och nu har det äntligen kommit hål på hovbölden. Så nu är det att försiktigt börja på igen med ridning och träning. Stackarn har varit så himla rastlös de två senaste dagarna att hon inte vetat ut eller in. Så nu börjar hon minsann bli i skick igen, och dessutom är hon inte alls halt mera.Tusen tack till min underbara U som fixar och ställer upp för mig när det har krisat med Almas hovar! Du är guld värd!

Nu ska jag iallafall gå och sova. Det är en dag imorgon också och


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar