onsdag 22 augusti 2012

HalttaLotta, tömkörning och stamboksföring.

Rubriken säger mycket om vad detta inlägg kommer handla om.

HalttaLotta. Det är Alma det. I fredags kom Alma hoppandes ur vindskyddet och lade bara ner tån när hon skulle gå på vänsterbak. Aj aj aj aj aj, skrek det om hästen. Men faktiskt gör det inte så ont att man inte kan röra det. Iallafall så hade benet blivit bättre och imorse gick hon riktigt bra på det, men nu när vi kom hem från Alavus stamboksföring så var hon igen riktigt halt. Jag drar den slutsatsen att panik har utbrutit och hon har sprungit och gapat efter Lumikki då vi åkte.

Tömkörning. Det är Divas del. Hon har börjat riktigt förstå meningen med tömkörningen. Allt går jättebra och hon är verkligen super. Jag hoppas jag skulle få inkört henne i höst med tur. Jag har faktiskt hittat en ambitiös person som kommer att hjälpa mig och ge råd och tips hur jag ska gå vidare med henne. Jag är ju också helt grön inom körningen, så behöver coachas och köras in jag också. ;)

Stamboksföring. Niittykorven Lumikki. Klass 2 med 36 poäng. Jag är stolt. Vi låg med de högre poängen i ponnyklassen och hon uppförde sig felfritt under hela dagen. Det var ju ganska långt till Alavus, två timmar, så med tanke på det så uppförde hon sig felfritt.
Alma skulle ju också ha blivit stamboksförd idag, men eftersom jag ansåg att hon var för halt blev det inte av. Och det var tur det, vill ju inte att domarna ska tro att man har ngn ärftligt benfel heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar