torsdag 2 augusti 2012

Tidig morgonträning

Redan 7.00 imorse har jag varit ute och tränat NH med ponnyerna.

Alma trodde medsamma jag kom att det var frågan om något hyperexplosivt. Men hon konstaterade snabbt att vi bara skulle tänka och ta det lugnt fysiskt sätt.

Diva var lycklig när jag kom och tog henne sen, och henne fick jag ha en liten disskusion om man skulle kratsa hovarna eller inte. Hopp hopp hopp på tre ben. Dock gav hon med sig ganska hastigt då hon konstaterade att jag inte släppte hennes arma hov. Nh träningen gick väldigt bra med Diva sen. Hon lyssnade 100 % och jamsade inte ett dugg. Imorgon blir det upp putsning för hennes del än en gång, för hon ska och tävla i Maastoagility på lördag.



Lumikki tränade jag inte desto mer utan försökte mest få henne att stå stilla när jag skulle smörja hennes småsår på huvudet. (vilket hon ogillar till 100%) Hon har antagligen reagerat på bromsar och knott. Hon har en aningen för korta ben så hon slipper inte och klia sig med bakbenen på huvudet, därför rullar hon sig ganska ofta och skrapar huvudet på vindskyddet istället. Det ser egentligen GANSKA humoristiskt ut när hon tappert försöker klia sig men når inte fram. :D

Igår så pröva annars sambon på att rida med Alma. HAHA! Han konstaterade att det inte var så lätt som det såg ut, och ja-a... han är för lång. Bena var 20cm från marken. HAHA!

Nu ska jag ställa mig iväg till jobbet snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar