söndag 29 juli 2012

Lapua agilitytävlingar

 Lapua agilitytävlingar var gårdagens program.
Vi startade lite väl tidigt till Lapua, men hann se massa fina ekipage före det var vår tur.
Diva var verkligen super att lasta och bara köra iväg med. Visst tyckte hon det var spännande att vara bort från kompisarna, men hon släpper sig aldrig hysterisk.

Det var ju inte som sagt bara agility som var tävlingar där utan där var det också både tömkörning, körning och ridning som grenar. Körningen såg rolig ut och hoppeligen är Diva inkörd nästa år så pass mycket att man kan delta i en klass. Lumikki har ju mamma ledigt då en bra stund så då blir det inte mycket program för hennes del.
Iallafall agilitytävlingen gick super. I junior klassen kammade Astrid och Diva hem en 6:e plats och jag och Diva kammade hem 4:e platsen i seniorklassen. Jag är superstolt över mitt lilla troll som verkligen överraskade mig rejält!

Idag har ponnyerna och jag för den delen haft en ledig dag. Alma har blivit avsköljd med vatten, för får väldigt fort värmeslag, och Lumikki har fått ha lite övning med det också idag. Det gick riktit superbra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar