tisdag 24 juli 2012

Hemlig hästutflykt

Igår hade jag anordnat en hemlig hästutflykt åt de som brukar vara och rida och pyssla med mina ponnyer. Jag hade ordnat med besök hos Stall Cederblom och vi fick träffa en massa små ulliga små varelser. Man blev ju riktigt kär, men ändå så kändes det inte som jag hittade en personlig favorit bland fölen. Däremot föll jag för både Klara och Kitty, två ungston. Dom är superfina.

Vi besökte staden och hästbutiken horse stuff. Jag shoppade väldigt lite men mest av alla. ^^ Ett dessyrspö och en hästtransportskylt att sätta fast på släpet. Dessutom svängde vi in via Citymarket och köpte nya dojjor till mig.

Och sen for vi vidare till Lepplax, till allas stora förtjusning. Där hade vi picnic intill hästhagen och vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord.

Jag hade sagt åt flickorna att ta med simkläder, och så drog vi iväg med alla ponnyerna i släp till stranden för simning. WOHOOOO!!!!
Alma är ju en vattenhäst så hon klev ganska snabbt i. Däremot visste Diva vad det var frågan om och blev fastfrusen i marken. Lumikki däremot var ett riktit sjölejon! Hon badade hejvilt, plaskade och rullade sig i vattnet. HAHA! Vilken syn! :D

Jaa-a, där hade vi våran dag. Vi hade alla riktigt roligtoch hästigt hela dagen och dethär kommer vi nog göra om tror jag minsann. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar