torsdag 19 juli 2012

Hej i sommarvärmen!

Hej alla i sommarvärmen!
Vi mår alla bra här i Lepplax. Vi håller på med både wc remont och höbärgning så det är mycket nu på en och samma gång. Om nån har lust är det bara att komma och hugga i och hjälpa till att bära höbalar när vi bärgar... det är mycket som ska göras och ju fler man är desto snabbare går det!

Lumikki har fått komma hem i förrgår med status : Dräktig. Jag är supernöjd med hela betäckningsprocessen och för den goda omvårdnaden Lumikki har fått vid Stall Ax. Jag rekommenderar varmt detta ställe till andra!

I lördags fick Alma och R pröva på deras tävling tillsammans. R fick verkligen jobba hårt, för Alma var seg som bara vad. Men det det gick riktigt bra sen när de väl skulle tävla! Tyvärr blev det 8 fel på omhoppningen, men det gjorde ingenting! En riktigt bra början för dessa två! ^^

Idag ser det ut att bli regn häromkring, så ponnyerna har ledigt. Lumikki får ta det lite lugnt och anpassa sig till sitt nya hem så henne pysslade jag bara med igår.
Alma blev riden och fick alldeles själv komma ut på en tur längs vägen och hoppa balar på lindo.
Diva fick komma ut också på en ensampromenad och ha lite miljöträning med traktor och hölass, och sen så blev hon uppsutten på. SUPERPONNY! <3

Nu känns det riktigt skönt att ha alla ponnyerna hemma och allt är som det ska. De närmste veckorna kommer  det vara tävlingar i Lapua, Lohtaja och Ylivieska.

Tyvärr är jag på min sambos dator och har inga hästigt bilder här, men jag ska försöka fixa uppt nästa gång jag bloggar.

Ha en hästig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar