onsdag 29 augusti 2012

Tömkörning

Igår var en riktigt bra dag med Diva. Jag och hon fick privatlektion i tömkörning här hemma och hell yeah vad vi fixade mycket saker.
Först började vi med att sätta på all utrustning på henne, bla brösta och svanskappa har hon aldrig haft förr, och det var hur enklet som helst. Bara att sätta på och där var det.
Sen började vi med att basic bara tömköra runt och jag fick lära mig att ha ett mål och faktiskt fokusera vart jag var på väg. Och titta dit jag ska, för då gick det minsann lättare.
Efter det tog vi ett plaströr som hon hade vi sidan om sig och fick känna på hur det var att ha något som satt fast men ändå inte var fast. Plaströret lät fruktansvärt mycket och Alma flippade en smula över det men Diva var bara lugn. Plus i kanten.
Efter det började vi sakta prova köra i en ått volt så vi skulle få ett fokus på något. Runt blev det sällan, men vi kom iallafall runt hinkarna som vi satt ut som koner.
Och så var det bara att försiktit sätta faist en bilring i taget med supernoga övervakning bredvid hennes sida och så tadaaa! vi tömkörde runt med två bilringar släpandes efter.
Vilken guldponny jag köpt!

Och idag känns Almas ben bättre, pulsen har gått ner så antagligen har hovbölden kommit ut. Tjohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar