torsdag 27 september 2012

Årets tråkigaste hästblogg ab ?

För två veckor sen, före turkiet resan.
Herregud. dethär måste vara den slöaste hästbloggen ever, bläddrade tillbaka och hittade en massa inlägg jag satt och tittade igenom och nu skulle jag gärna börja blogga på samma vis igen. Men man borde ha någon att fota vad man gör också, och det är svårt när man hela tiden är ensam här.

Jag är hemma igen altså nu, har ju varit hemma en hel vecka redan men iallafall. Alma och Diva var helglada över att träffa mig igen. Men Lumikki, HUH! Hon svängde baken till och ville inte alls vara med. Det hade jag inte riktit väntat mig av henne inte. I två dagar fick jag inte ens borsta henne, så enligt henne hade jag nog svikit rejält.

Det hade ju tydligen varit storm här hemma då jag var borta, men det hade de nog klarat av superfint.

I förrgår hade jag ett riktit bra pass med Alma. J råkade ha vägarna förbi och det var länge sen vi har setts. Så jag passade på att be om en lektion av henne, och fick massor av råd och tips av henne. Lite guidning på vägen iallafall och både häst och ryttare var svettiga efteråt. Haha! J red också och tyckte galoppen förbättrats betydligt! Det var roligt att höra. Just nu är J hemma så hon ska tävla Alma i både dressyr och hoppning om vi kommer oss iväg vill säga. ;)

Lumikki var jag på en promenad igår och häromdan var jag med henne på en terrängtur med Alma och R: Men damen visade minsann en sann attityd åt mig som hette duga. Men hon fick ge sig snabbt och konstatera att nu var det matte som sa vad vi skulle göra. PUNKT.

Diva var jag också på en promenad med selen igår och for off road i skogen. Hon var så himla glad att vara ute och gick med öronen spetsade framåt och funderade säkert hela tiden vart vi egentligen var på väg. Hon är för söt mitt charmtroll. Nu skulle jag verkligen behöva ha slutspurt med inkörningen före snön kommer, med tur kanske jag hinner sätta henne framför vagn före snön kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar